Groei
Ik wil wel groeien, maar hoe doe je dat?
De bedrijfsstrategie van een bedrijf bepaalt de koers van het bedrijf. De koers van het bedrijf is het fundament om de bedrijfsstrategie te ontwikkelen waarmee duidelijk wordt wat het bedrijf doet, waar het bedrijf voor staat, wie de doelgroep is en in welke regio de activiteiten plaatsvinden. De bedrijfsstrategie wordt ontwikkeld vanuit de visie, missie, doelstellingen en de gekozen strategie. De laatste fase van de bedrijfsstrategie is het uitvoeren van de trajecten die tijdens het voorbereiden van de strategie zijn onderkend kortom, dit is de aftrap van het verandertraject om de theorie om te zetten naar de praktijk.
Visie
De visie van het bedrijf geeft aan waar het bedrijf zich in de toekomst (over 3 à 4 jaar) ziet staan, de stip op de horizon waar je als bedrijf naar toe wilt werken. Het streven van een visie is dat je enerzijds aangeeft wat de buitenwereld ziet wat je wilt bereiken en anderzijds is de visie het ankerpunt voor de alle medewerkers van het bedrijf. Een stuk bewustwording waar men het met z'n allen voor doet.
Missie
De missie is de uiteengerafelde versie van de visie, de detailuitwerking waarop de visie is gebaseerd.
Doelstellingen
Vanuit de missie wordt duidelijk, welke doelstellingen nodig zijn om de visie te behalen. Zijn alle doelstellingen bekend, dan is het een kwestie van prioriteren en onderzoeken of er afhankelijkheden zijn tussen de verschillende doelstellingen. Zodra dit helder is, is het de kunst om alle doelstellingen op de juiste positie te plaatsen. Het resultaat geeft inzicht en controle op het verandertraject.
Strategie
Alle ingrediënten om de bedrijfsstrategie te beschrijven zijn binnen handbereik. Nu is het zaak om de bedrijfsstrategie te verwerken in het businessplan. Vanuit het businessplan wordt duidelijk de marsroute met zijn risico's en maatregelen beschreven. Tevens is de eerste fase van de implementatie van de doelstellingen (uitgeschreven in compacte trajectplannen) voor de eerste fase van het businessplan.
Uitvoering
Het businessplan ligt vers van de pers op tafel. Het moment om de verschillende trajecten uit de eerste fase uit te voeren is daar, de voorbereidingen worden nu omgezet naar handelen, het onder controle uitvoeren van trajecten om de doelstellingen te behalen.
Visie op SUCCES heeft veel ervaring met strategietrajecten bij bedrijven binnen de zorg-, bouw-, asbestsanerings-, garage-, automotive-, autoverhuur, bouwadvies-, sport-, verzekerings-, kappers-, schilders-, heftruck-, horeca- en detailhandelsbranche. Visie op SUCCES is gecertificeerd op het gebied van projectmanagement, dat met name bij de fase Uitvoering wordt ingezet.
De bedrijfsstrategie van een bedrijf bepaalt de koers van het bedrijf. De koers van het bedrijf is het fundament om de bedrijfsstrategie te ontwikkelen waarmee duidelijk wordt wat het bedrijf doet, waar het bedrijf voor staat, wie de doelgroep is en in welke regio de activiteiten plaatsvinden. De bedrijfsstrategie wordt ontwikkeld vanuit de visie, missie, doelstellingen en de gekozen strategie. De laatste fase van de bedrijfsstrategie is het uitvoeren van de trajecten die tijdens het voorbereiden van de strategie zijn onderkend kortom, dit is de aftrap van het verandertraject om de theorie om te zetten naar de praktijk.
Visie
De visie van het bedrijf geeft aan waar het bedrijf zich in de toekomst (over 3 à 4 jaar) ziet staan, de stip op de horizon waar je als bedrijf naar toe wilt werken. Het streven van een visie is dat je enerzijds aangeeft wat de buitenwereld ziet wat je wilt bereiken en anderzijds is de visie het ankerpunt voor de alle medewerkers van het bedrijf. Een stuk bewustwording waar men het met z'n allen voor doet.
Missie
De missie is de uiteengerafelde versie van de visie, de detailuitwerking waarop de visie is gebaseerd.
Doelstellingen
Vanuit de missie wordt duidelijk, welke doelstellingen nodig zijn om de visie te behalen. Zijn alle doelstellingen bekend, dan is het een kwestie van prioriteren en onderzoeken of er afhankelijkheden zijn tussen de verschillende doelstellingen. Zodra dit helder is, is het de kunst om alle doelstellingen op de juiste positie te plaatsen. Het resultaat geeft inzicht en controle op het verandertraject.
Strategie
Alle ingrediënten om de bedrijfsstrategie te beschrijven zijn binnen handbereik. Nu is het zaak om de bedrijfsstrategie te verwerken in het businessplan. Vanuit het businessplan wordt duidelijk de marsroute met zijn risico's en maatregelen beschreven. Tevens is de eerste fase van de implementatie van de doelstellingen (uitgeschreven in compacte trajectplannen) voor de eerste fase van het businessplan.
Uitvoering
Het businessplan ligt vers van de pers op tafel. Het moment om de verschillende trajecten uit de eerste fase uit te voeren is daar, de voorbereidingen worden nu omgezet naar handelen, het onder controle uitvoeren van trajecten om de doelstellingen te behalen.
Visie op SUCCES heeft veel ervaring met strategietrajecten bij bedrijven binnen de zorg-, bouw-, asbestsanerings-, garage-, automotive-, autoverhuur, bouwadvies-, sport-, verzekerings-, kappers-, schilders-, heftruck-, horeca- en detailhandelsbranche. Visie op SUCCES is gecertificeerd op het gebied van projectmanagement, dat met name bij de fase Uitvoering wordt ingezet.